Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο, που θα κάνει δρομολόγια για το αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους της πόλης.

Πρόκειται για το πρώτο στο είδος του, στην Ελλάδα, κινείται με συμβατικό καύσιμο αλλά και με ηλεκτρισμό. Μπορεί να μεταφέρει 27 καθήμενους, 58 όρθιους, ενώ διαθέτει και δύο θέσεις για ΑμεΑ.
Μερικές από τις δυνατότητές του:
Ο οδηγός του λεωφορείου έχει την δυνατότητα μέσω ενός υπολογιστή, να επιλέγει σε ποιους δρόμους θα κινείται με diesel και σε ποιους ηλεκτρικά. Κάθε βράδυ το λεωφορείο φορτίζει πλήρως τις μπαταρίες του και μπορεί κατά την κίνηση να ανακτά ενέργεια είτε από το φρένο, είτε από το γκάζι. Έτσι συμπληρώνει συνεχώς ενέργεια στις μπαταρίες του.
Με το σύνθημα: “Κινούμαστε πράσινα, κινούμαστε αθόρυβα, κινούμαστε ευέλικτα και οικολογικά”, εντός της εβδομάδας αναμένεται να κάνει το παρθενικό του ταξίδι επισήμως για τους επιβάτες.
Τα προτερήματα της υβριδικής τεχνολογίας στα λεωφορεία
Το Volvo 7900 Hybrid είναι ένα πλήρως υβριδικό λεωφορείο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία κατ’ επιλογή, πχ. πριν φτάσει στη στάση, ενώ βρίσκεται σε ακινησία για την επιβίβαση ή αποβίβαση των επιβατών αλλά και καθώς απομακρύνεται από αυτή. Ο πετρελαιοκινητήρας ξεκινάει να λειτουργεί όταν η ταχύτητα φτάσει στα 50km/h.
Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η μπαταρία λιθίου του Volvo 7900 Hybrid φορτίζεται από τον πετρελαιοκινητήρα (όταν αυτός είναι σε λειτουργία) ή όταν ο οδηγός φρενάρει. Για αυτόν τον λόγο τα υβριδικά λεωφορεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή λεωφορείου τόσο σε αστικές περιοχές όσο και σε προάστια χωρίς να εξαρτώνται από την ύπαρξη σχετικών υποδομών φόρτισης.
Ta υβριδικά ηλεκτρικά συνδυάζουν τις αρετές των αμιγώς ηλεκτρικών & και των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων. Διαθέτουν λιγότερα μηχανικά κινητά μέρη, η φθορά στα φρένα είναι μειωμένη κατά 50% λόγω του ηλεκτρικού συστήματος πέδησης και η φθορά στον θερμικό κινητήρα είναι 40% λιγότερη.